Sosiaalisen median luomat terveystuotteet



 Ajatus tähän kirjoitukseen lähti ihan sattuman kautta. Sain viestiä omaan henkilökohtaiseen sosiaalisen median kanavaan, että olisinko kiinnostunut kokeilemaan terveysvalmistetta hivenen alennettuun hintaan, jos vastineeksi mainostan tuotetta.
 Ihan normaali käytäntö nykyaikana, että brändit yrittävät saada tuotettaan esille somessa eri ihmisten kautta. Tuote tulee tunnetuksi ja mainostamiseen käytettävät rahat säästyvät. Toisaalta sitten minkä kuvan brändi antaa tuotteistaan jos edes mainoksiin ei anneta kunnon ohjeita, muutama sana vain.

lektuuri 17.3, lektuuri blogi, itsehoito, vitamiinit, dieetti, sokeri, some, sosiaalinen media, terveysvalmiste, mainos


 Tutkin asiaa ja huomasin, että mitä enemmän yritys ottaa yhteyttä sosiaalisen median käyttäjiin ja mainostaa tuotettaan ainoastaan kyseisellä tavalla, antaa se mielestäni firmasta ja brändistä halvan vaikutelman. Jos yritys käyttäisi edes osan kaikesta mainostamisesta omalla sivulla kertoen käyttäjien kokemuksia, ostavan mainostilaa jostain kolmannen osapuolen kautta, tulisi heti paljon uskottavampi brändi. Tietenkin tämä on vain minun mielipiteeni.

 Sosiaalisessa mediassa on paljon pieniä yrittäjiä, omien ideoiden ja tuotteiden kanssa. En puhu tässä nyt heistä, arvostan todella paljon, kun joku uskaltaa lähtä tavoittelemaan unelmaansa.

 Puhun tässä nyt isoista kansainvälisistä brändeistä, joilla olisi kyllä rahaa käyttää tavalliseen mainostamiseen jos haluaisivat. He kuitenkin päättävät hankkia eri ikäisiä, eri elämäntilanteessa olevia sosiaalisen median käyttäjiä mainostamaan tuotteitaan. Tässä on mielestäni huolestuttavaa se, että nuoret somen käyttäjät eivät välttämättä tajua mikä on mainos, sponsoroitu päivitys, tai jopa täysin valheellinen mainostus jos yritys tai brändi ei ota vastuuta asiasta ja hoida mainostuksen ohjeistusta oikealla tavalla.
 Tästä asiasta käydään kyllä paljon keskustelua nykyaikana, mikä on hyvä. Mielestäni kaikki toiminta, jolla saadaan mainostamisesta läpinäkyvämpää ja selkeämpää on hyväksi. Aiheesta on niin paljon jo keskustelua, etten liitä sitäkään tähän artikkeliin.

lektuuri 17.3, lektuuri blogi, itsehoito, vitamiinit, dieetti, sokeri, some, sosiaalinen media, terveysvalmiste, mainos


 Tottakai jokainen nykyaikana tietää, ettei kaikki netissä oleva pidä paikkaansa, mutta kyllähän meistä jokainen on joskus törmännyt niin hienosti tehtyyn päivitykseen, että on saanut käyttää aikaa ennenkuin on tajunnut kyseessä olevan mainos.
 Tässä pitää havannoida myös se fakta, että suomessa on eri säännökset verrattuna muihin maihin, joten firmat eivät välttämättä edes syyllisty mihinkään laittomaan. Toivon, että jokainen käyttää omaa järkeään ja medialukutaitoaan käyttäessään somea.

 Varmasti jokaiselle tulee mieleen muutama tuote, brändi tai yritys, joiden mainokseen on törmännyt somessa.
 Muutama hyvin toteutettu mainoskamppanja, joka mahdollisti tuoteellepaljon näkyvyyttä. Jokainen tietää muutaman epäonnistuneen brändäysyrityksen, jossa mainostaminen on ollut liian läpinäkyvää ja tökeröä, koska mainoksen sisältöön ei annettu kunnon ohjeistusta.
 Jokainen varmasti hoksaa muutaman terveysvalmisteen, johon törmäsi ensin netissä, koska joku isompi somen käyttäjä sitä mainosti. Siitä seuraa, että muutama muukin kiinnostuu tuotteesta ja haluaa osallistua tuotteen mainontaan tuotetta vastaan. Jokainen haluaa olla niinkuin idolinsa, käyttää samoja tuotteita ja olla mukana samassa brändissä tai tiimissä.

 Tuotteiden omilla sivuilla on helpot tilausohjeet, mutta tuotteiden vaikutusten todenperäisyydestä voidaan olla montaa mieltä. Olen tutkinut muutaman tuotteen pakkausselostetta ja huomannut, että tuote ei todellakaan ole sitä mitä on luvattu. En mainitse nimiä, koska en koe sitä tarpeelliseksi.
 Enemmän tämän julkaisun tarkoitus on herättää ihmisiä ajattelemaan, että edelleenkään kaikki mikä on netissä ei pidä paikkaansa, vaikka joku isompi julkkis sitä mainostaisi.

lektuuri 17.3, lektuuri blogi, itsehoito, vitamiinit, dieetti, sokeri, some, sosiaalinen media, terveysvalmiste, mainos


 Perehdy kunnolla tilaamaasi tuotteeseen, varsinkin jos kyse on terveysvaikutteisesta tuotteesta. Äkkiä ajateltuna, eihän se ole kuin muutama pilleri, muutama jauhepussi, muutama juotu tee tai kahvi. Pitkällä tähtäimellä tuotteita ei kuitenkaan ole testattu, en ainakaan usko.
 Koska kyseessä ei ole varsinainen lääkeaine, niitä ei tarvitse tutkia niin paljoa, ennen tuotteen tuomista käyttäjille. Jos kyse on terveysvalmisteesta, lisäravinteesta tai muusta vastaavasta, tuoteelle ei ole niin kiinteitä standardeja.
 Suomessa pätee sama raja kuin ulkomailla tässä asiassa. Kunhan tuoteselosteessa on mainittu kaikki ainesosat, ja ei sisällä myrkkyjä tai muita terveydelle vaarallisia aineita, tuotetta saa myydä. Vaikka suurin osa siitä olisi sokeria, vettä ja väriainetta.

 Pistää miettimään, että kuinka moni somen mainostajista oikeasti käyttää tuotetta uskoen sen parantaviin tai kaunistaviin ominaisuuksiin. Tässä varmaan suurin syy onnistumiseen on puhdas lumevaikutus.
  Hienon mainoksen takana voi olla puhdas halu olla kuin idolinsa, halu tienata rahaa tai saada näkyvyyttä itselle sosiaalisessa mediassa.

 Pelottavaa, kuinka nopeasti sosiaalisessa mediassa voi lähteä leviämään joku niin nopeasti ilman, että kukaan suuremmin edes tutkii tuotetta ja sen vaikutuksia.
 En siis alkanut mainostamaan yritystä ja sen tuotetta omassa sosiaalisessa mediasssa. Jos en usko tuotteeseen täysin ja käytä sitä muutenkin normiarjessa, en sitä suosittelisi muillekkaan.


Kommentit

  1. Công ty dịch thuật miền trung – MIDtrans là công ty dịch thuật chuyên nghiệp hàng đầu tại Việt Nam. Sứ mệnh của chúng tôi là giúp xóa bỏ rào cản ngôn ngữ, đem thông tin lưu chuyển dễ dàng giữa các quốc gia, tổ chức, cá nhân trên toàn cầu. . Hệ thống thương hiệu và các Công ty dịch thuật con trực thuộc: dịch thuật nam định - dịch thuật miền trung tại 100 Trần Hưng Đạo, TP Nam Định là địa chỉ chuyên cung cấp dịch vụ dịch thuật chuyên nghiệp tại Nam Định và các khu vực lân cận ; dịch thuật tại bắc kạn , dịch thuật vĩnh phúc : địa số 449 Quang Trung, Vĩnh Phúclà nhà cung ứng dịch vụ dịch thuật uy tín hàng đầu tại Vĩnh Phúc; Công ty dịch thuật Viettrans và dịch vụ Phu Tho translation: dịch vụ dịch thuật tại Phú Thọ cho người nước ngoài có nhu cầu, giao diện tiếng Anh dễ sử dụng; dịch thuật tại cần thơ: địa chỉ 123 Lê Trọng Tấn là nhà cung ứng dịch vụ dịch vụ dịch thuật phiên dịch hàng đầu tại Cần Thơ; dịch thuật hải dương : Địa chỉ 101 Trần Hưng Đạo, Hải Dương chuyên cung cấp dịch vụ dịch thuật công chứng, dịch thuật đa ngôn ngữ, đa chuyên ngành tại Hải Dương; dịch thuật tại hải phòng 43 Điện Biên Phủ, TP Hải Phòng chuyên cung cấp dịch vụ dịch thuật đa chuyên ngành tại Hải Phòng; Công ty dịch thuật Hà Nội MIDtrans chuyên cung cấp dịch vụ dịch thuật tại lạng sơn : địa chỉ 99 Bùi Văn Hòa là nhà cung ứng dịch vụ biên dịch, phiên dịch chuyên nghiệp tại địa bàn Lạng Sơn. Ngoài ra, Chúng tôi cũng cung cấp các dịch vụ biên dịch và phiên dịch, dịch thuật công chứng chất lượng cao hơn 50 ngôn ngữ khác nhau như tiếng Anh, Nhật, Hàn, Trung, Pháp, Đức, Nga, .vv... Nhận dịch thuật công chứng đa chuyên ngành: Hợp đồng Kinh tế; Giấy xác nhận tài chính; Giấy chứng nhận độc thân; Dịch thuật Hồ sơ cá nhân; Dịch Hồ sơ đi du học; Dịch thuật Hồ sơ xuất khẩu lao động; Hộ khẩu; chứng minh nhân dân, thẻ căn cước công dângiấy kết hôn; hợp đồng kinh tế; đồng xuất nhập, báo cáo tài chính; Dịch thuật hồ sơ mời thầu; Dịch hồ sơ dự thầu; hồ sơ thầu; Dịch thuật công chứng giấy xác minh tình hình tài chính để đi nước ngoài; giấy ủy quyền; Giấy xác nhận hôn nhân, giấy xác nhận độc thân; Giấy chứng nhận quyền sở hữu nhà ở; giấy chứng nhận quyền sử dụng đất; giấy ủy quyền;. Các dự án đã triên khai đều nhận được phản hồi hài long của khách hàng.Đó là kết quả của một hệ thống quản lý chất lượng dịch thuật chuyên nghiệp, những tâm huyết và kinh nghiệm của đội ngũ biên dịch viên dịch thuật tại vũng tàu của chúng tôi. email: info@dichthuatmientrung.com.vn. Gọi ngay 0947.688.883 để có giá tốt nhất.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tällä hetkellä eniten minua kiinnostavia kirjoja

  • Elämän paradoksit, saat sen mistä luovut (Tommy Hellsten, 2019)
  • Ihmeitä nyt, 108 pikakonstia sisäiseen rauhaan (Gabrielle Berstein, 2017)
  • Terveeksi mielen voimalla, paranna itsesi ilman lääkkeitä (Lissa Rankin, 2015)